Køb af Nokia E71 hos Getmore A/S

Jeg har haft en købsoplevelse, jeg gerne vil berette om.

Det drejer sig om et køb af en Nokia E71 hos online-forhandleren Getmore A/S. I korte træk fortæller historien her, at jeg tilbage i april, nærmere beskrevet den 29., bestilte en Nokia E71 hos Getmore A/S, som reklamerede med en pris på 2015,- kr. Det var henved 500,- kr. billigere end deres nærmeste konkurrent. Den var dog ikke på lager, men ventedes hjemme inden for 10 – 14 dage. Det kunne jeg godt acceptere, da det jo var et godt tilbud. Jeg havde netop bestilt telefonen, da jeg efter den følgende weekend fik en automatisk genereret besked fra Getmore, der sagde:

Kære XX,

Du har den 29 Apr 2009 lagt følgende bestilling xxxxxxx.

Vi meddeler hermed, at en eller flere af de bestilte varer stadig er i restordre hos producenten og bestillingen kan derfor ikke afsendes endnu.

Du kan nedenfor se varens forventede afsendelsesdato fra os. Denne dato er vejledende og er oplyst af vores leverandør. Vi vil i tilfælde af at denne ikke overholdes, give yderligere besked.

Din bestilling xxxxxxx består af følgende:

Varenummer Tekst Antal Lager Forventet dato
002H1C7 MOBIL NOKIA E71 HVID STÅL 1,00 NEJ 22 May 2009

Dog skal vi gør opmærksom på at hvis den forventede dato er lørdag, søndag eller helligdag vil bestillingen blive sendt efterfølgende hverdag.

BEMÆRK: Dellevering er ikke muligt og bestillingen kan kun sendes samlet. Du kan evt. afbestille den vare/de varer som ikke er på lager, så kan vi sende resten af bestillingen. Kontakt os i så fald på E-mail: sales@getmore.dk.

Med venlig hilsen

GETMORE A/S
www.getmore.dk

Hmmm, så kommer der alligevel til at gå tæt på en måned. Medens jeg venter på min telefon, checker jeg jævnligt leveringstiden hos Getmore. Det står angivet ved hver vare, så man er informeret om dette. Men denne oplysning kunne de såmænd godt fjerne fra deres website, for den ændrer sig, som vinden blæser og har intet med den faktuelle leveringstid at gøre. Det fandt jeg ud af, da jeg på 3 uger kunne observere leveringstiden ændre sig fra “10 – 14 dage til ukendt, fra ukendt til 7 – 10 dage, fra 7 – 10 dage til 2 – 3 dage og tilbage til ukendt. Da den 22. maj nærmede sig, fik jeg en ny mail.

Kære XX,

Du har den 29 Apr 2009 lagt følgende bestilling xxxxxxx.

Vi meddeler hermed, at en eller flere af de bestilte varer stadig er i restordre hos producenten og bestillingen kan derfor ikke afsendes endnu.

Du kan nedenfor se varens forventede afsendelsesdato fra os. Denne dato er vejledende og er oplyst af vores leverandør. Vi vil i tilfælde af at denne ikke overholdes, give yderligere besked.

Din bestilling xxxxxxx består af følgende:

Varenummer Tekst Antal Lager Forventet dato
002H1C7 MOBIL NOKIA E71 HVID STÅL 1,00 NEJ 29 May 2009

Dog skal vi gør opmærksom på at hvis den forventede dato er lørdag, søndag eller helligdag vil bestillingen blive sendt efterfølgende hverdag.

BEMÆRK: Dellevering er ikke muligt og bestillingen kan kun sendes samlet. Du kan evt. afbestille den vare/de varer som ikke er på lager, så kan vi sende resten af bestillingen. Kontakt os i så fald på E-mail: sales@getmore.dk.

Med venlig hilsen

GETMORE A/S
www.getmore.dk

Nu var jeg ved at gå ud af mit gode skind af raseri. For jeg havde jo netop set min telefon stå som værende leveringsklar i løbet af 2 – 3 dage, og jeg skulle jo have den d. 22. maj. Hvad har de gang i?

Nu kunne jeg jo se, at Getmore A/S havde et e-Mærke og dermed var tilknyttet e-Handensfonden. Så dem ringede jeg til. De fik hele historien, og jeg fik at vide, at jeg kunne kræve at få min telefon, hvad enten de havde den på lager eller ej. Det var nu Getmore’s problem at fremskaffe en telefon til mig mage til den bestilte. Om det ville blive en udgift for Getmore, var ikke mit problem. Getmore A/S fortæller mig ved en opringning til dem, at de ikke køber direkte hos Nokia, hvad jeg havde forventet. Jeg havde desuden ringet til Nokia Danmark for at høre, om man havde leveringsproblemer med netop denne telefon, E71. Det havde man ikke. Men det hjalp ikke meget, da Getmore åbenbart handler ind ad andre kanaler. Jeg havde jo læst lidt om Multimedia World’s og Getmore’s sammenfaldende  ejerforhold og deres handelsmetoder.

Hvis man vil vide mere, så læs med på http://www.crn.dk eller http://pinstripe.wordpress.com/2009/04/27/indvandrere-bag-moms-cirkus/

Læser man derudover anmeldelserne på Trustpilot.dk, vil man kunne se hvor mange kunder, der føler sig holdt for nar. Og så er det kun et udpluk. Der er sikkert mange, der ikke orker at skrive deres mening. Og mange orker slet ikke at kontakte e-Handelsfonden. Men det er lige præcis, hvad de skal. Man har nogle jurister der, som er parate til at hjælpe kunden, når et af medlemmerne kvajer sig.

Her finder du kontaktinformation: http://www.e-maerket.dk/

Lad være med at snyde dig selv. Det koster ingenting at kontakte og få hjælp af e-Handelsfonden, hvis du føler dig snydt eller holdt for nar af en online-forhandler, der har fået e-Mærket.

Men historien er slet ikke færdig endnu. Den 27. maj får jeg en ny mail, som lyder nogenlunde som de forrige, blot var datoen ændret til 2. juni. Denne mail gentager sig den 28. og 29. maj. Man vil være sikker på, at man har sendt den til mig, eller noget. Jeg ved det ikke. Som følge af min henvendelse til e-Handelsfonden har man nu oppet sig hos Getmore og sendt min telefon til mig. Den ankom den 2. juni. Hurra, må de have tænkt, da leveringen stemte overens med den lovede dato. 1 rigtig ud af 4 forsøg må siges at være succeskriteriet hos Getmore’s pakistanske direktør, Kaiser Raja.

Det kan være, at det ville gå i pakistan, men det gør det ikke i Danmark, hvis man vil være blandt de bedste. Så ingen stjerner til Cirkus Getmore A/S for denne karrusseltur.

Mon de husker at betale moms til staten for min telefon?

Tags: , , , , , ,

Skriv en kommentar